Tuesday, January 19, 2010

Virus M

Kalau boleh aku nak buat satu pondok kecil atas pokok kat tengah hutan untuk lari dari dinding-dinding batu, tilam empuk berserta comforter enak, himpunan dvd lazat yang belum ditonton, buku-buku yang En Ishak belikan dari Jakarta, makanan mummy yang kalah resepi chef wan, kedai mamak Hj Tapah yang cozy dan teh tariknya manis meletop. Semuanya temptation yang bawa virus M. Malas.

Sekarang ni, aku terlibat dengan pementasan teater di UKM sebagai salah seorang cast. 6hb February show-nya. Nampaknya tidak sempat ke event adik-beradik di Maskara dan Frinjan. Dan mereka pun nampaknya tidak berupaya untuk datang walaupun nanti aku akan hantar invitation card. Faham situasi masing-masing. Trainingnya setiap malam sekarang ni. Dan kebetulan aku dijemput mengajar teater di UPM untuk festival inter-kolej. February juga tarikh bertandingnya. Hujung bulan January, ada shooting short film untuk Azrai. Aku producer merangkap assist. Sekarang sudah masuk pre-pro. Pheww..kalau kawan-kawan ajak minum, aku cakap - mehlah ke UKM atau UPM. Aku ada di sana. Every-nite. Mereka balas - kau ni busy mengalahkan Presiden Zimbabwe!

Sambil-sambil tu aku perlu menyiapkan deadline buku motivasi. Aku co-writer untuk buku motivasi remaja. Publication yang aku involve ni lebih kepada keluaran buku-buku motivasi. Siapa kawan-kawan yang mahu menulis tentang motivasi dan kehidupan (boleh dalam skop bidang apa sahaja sekalipun), mehlah pitch kat aku. Ada ruang, ada peluang, tulis aje. Terbaru aku sedang proses pre-writing untuk buku motivasi-biografi Zaira Zakaria atlet angkat berat Malaysia. Kemungkinan akan koloborasi dengan persatuan angkat berat Malaysia. Insyaallah.

Kalau aku tidak mahu bekerja 9-5, mengipas bos untuk dapat satu suit Zara, mengampu klien dengan belanja Chilli's, tunggu gaji tiap-tiap bulan, tak payahlah nak mengeluh. Buat aje. Kawan adik aku kata - bukan sepatutnya freelancer, lagi senang dari orang makan gaji ke? Banyak masa free. Freelancer kerja 2 kali ganda dari orang makan gaji kot. Kalau tak keja, makan meggie je la.

Perkara paling sukar adalah menjadi diri sendiri, perkara paling indah juga adalah menjadi diri sendiri. Nak sukar ke, nak indah?



Zaira ni memang suka make-up. Kalau masa competition pun dia tetap lawa. Tapi kena dengar slang Kedah dia. Kaw-kaw punya.

7 comments:

  1. good luck 4 ur teater,buku motivasi n segalanya :)

    err boleh tanya perempuan tu tak mcm mana nak angkat 100 kilo dengan senangnya..kadang2 terasa jugak dgn budak perempuan yg boleh angkat 100 kilo ni he he

    ReplyDelete
  2. sy tunggu tulisan awk..=)-fyra-

    ReplyDelete
  3. agak complicated jugak ur lifestyle but still u r smiling all the time...
    hoW u do that??

    ReplyDelete
  4. kakdek ingat tau 99!!.... hheeheh :)

    ReplyDelete
  5. good luck dengan benda2 yang kamu akan buat nanti ya !

    ReplyDelete
  6. hello k.adik...actually silent reader selame neh tp br 1st time nak komen.. goodluck with ur life n wuteva u r doing right now.. jeles ngan k.adik dpt wat pe yg k.adik nak wat n decorate ur future urself.. wish u all da best ;)

    ReplyDelete