Friday, July 23, 2010

I harap dapat dengar kamu nyanyi happy birthday untuk I for the rest of my life - Kekasih

Kalau kita putar dan balikkan masa;

aku sedang pakai ribbon merah dan melompat main getah dengan Sharifah dan Wani atau main kahwin-kahwin atau cikgu-cikgu. Waktu tu kau di dalam buaian, isap puting, pakai lampin, makan nestum atau bubur lembik campur sayur dan lobak merah yang di potong kecil-kecil.

Kalaulah kita duduk di daerah yang sama, waktu aku sekolah rendah darjah 6 dan berlagak paling besar dan buli budak-budak darjah 4 dan 5, kau baru nak masuk tadika dengan belajar baca doa makan dan lagukan ABC kuat-kuat dan nyaring-nyaring dalam kumpulan yang ramai.

Kita mungkin pernah berselisih bahu di mana-mana waktu aku sudah bekerja dan kau baru nak mula belajar di U, dan mungkin pada waktu itu aku memandang sebelah mata dan anggap kau sama sahaja seperti budak yang baru nak up dan keluar dari kepompong ibu bapa dan kau pula melihat aku seperti tipikal wanita yang konon baru nak merasa duit sendiri dan belajar berdikari;kononnya.

Dan kita bertemu (pandang pertama--yang selalunya aku tidak pernah percaya) dan menghapuskan semua andaian dan persepsi tentang semua itu dan menerima satu sama lain dengan pakej orang/manusia bukannya umur. Dan tidak pernah sedar yang jarak dan angka buat kita gelisah dan letih dengan tanggapan mereka-mereka dan mati dengan fikirkan soal siapa perlu matang dan kematangan mempengaruhi usia. Seperti yang kau selalu kata – di rumah ini dah ada contoh sayang..umur jauh beza, tapi bahagia. Bukan di rumah aku, di rumah kau juga ada.

Dan kita cuba untuk forward-kan dan lajukan masa (bayang dan angankan saja);

Kalau tua di ukur dengan fizikal – confirm aku akan jadi kerepot, bongkok, pakai gigi palsi, pakai tongkat, rabun, nyanyuk, banyak penyakit, lebih banyak makan supplement dan ubat.

Kalau tua di ukur dengan perjalanan hidup manusia – aku akan pergi lebih awal dari kau.

Tapi cinta tak pernah tua kan sayang?

Happy birthday kekasih. Terima kasih sebab ada.

10 comments:

  1. ^_^
    nak happy birthday juga lah !

    ReplyDelete
  2. :)sweet as candy.thank you love

    ReplyDelete
  3. birthday saya semalam.hee.

    sweet sgt.

    ReplyDelete
  4. so sweet,semoga kak faz bahagia selalu :)

    ReplyDelete
  5. entri paling sweet. hehehe :)

    ReplyDelete
  6. Ingat nak tinggalkan komen juga - tapi, lately ni, Aloy selalu komplen pasal I tinggalkan komen kat blog you, sayang - so, I tak tinggalkan komen apa-apa ya.

    HA HA HA.

    ReplyDelete
  7. sweet. macam demi moore gitu.

    ReplyDelete