Wednesday, January 19, 2011

Busy Shooting I

Orang nak jadi pengacara, kau pun mahu jadi pengacara. Kerja kau cuma sengih-sengih depan camera, beri info serba sedikit yang tak sampai pun 3-4 baris. Kau tak hafal. Tak reti pula nak faham dan cuba improvisasi. Dah crew tolong tulis besar-besar kat white board, suruh baca sahaja line pun kena buat sampai 8-9 take. Lepas tu senyum-senyum kerang macam tak bersalah.

Buang masa orang lain dowh.

Tak semua orang boleh berada depan camera. Tak semua orang ada bakat. Tapi kau boleh usaha. Kesungguhan kau orang boleh nampak dan orang akan hormat. Kalau tak banyak, sikit pun jadilah. Sebab jalan ni yang kau pilih. Buatlah dengan ikhlas dan bersungguh.

p/s : Cepatlah habis shooting. Nak ready untuk 'merocok-rocok' teater terbaru Paradoks.



Teruja tak uols? :)

4 comments:

  1. wowwwwww. i must go watch u!!! :P

    ReplyDelete
  2. Tak semua orang boleh berada depan camera. Tak semua orang ada bakat. Tapi kau boleh usaha. Kesungguhan kau orang boleh nampak dan orang akan hormat. Kalau tak banyak, sikit pun jadilah. Sebab jalan ni yang kau pilih. Buatlah dengan ikhlas dan bersungguh

    like this sis. :)

    ReplyDelete
  3. Salam faz,

    menyaksikan paparan e2, sis katakn bhw "ada jiwa yg kian mati seakan hidup kembali ,ada resapan rasa yg sukar di telah dlm hati nya"

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...