Sunday, November 6, 2011

Teater Juta-juta terbang ke Putrajaya




Rasanya baru semalam teater juta-juta dipentaskan di Stor Teater DBP, dialog dalam skrip pun masih belum hilang, kami diberi peluang beraksi di Putrajaya pula. Rezeki kan? Siapa yang mahu menolaknya. Sekali lagi, aku percaya kekuatan teater juta-juta bukan sekadar skrip yang baik sahaja tetapi secara jujurnya kumpulan ini adalah antara kumpulan terbaik yang pernah aku terlibat. Semua orang tahu tugas masing-masing. Kami tak pernah argue peranan setiap seorang, sebab semuanya tahu dan bertanggungjawab terhadap roles masing-masing. Tiada masalah komunikasi. Semua orang berhak menyatakan pendapat dan idea. Setiap seorang cuba untuk buat yang paling baik dan toleransi satu sama lain. Paling penting kami selalu sahaja 'have fun'. Kerja macam family. Hubungan macam adik-beradik. No pressure at all. End product selalu bergantung kepada sejauh mana team work yang dicipta oleh grup itu sendiri, itu yang aku percaya. Sampai sekarang pun kami tak percaya yang karya ni boleh pergi jauh macam ni. Walaupun ia tidaklah sejauh dan setinggi mana, tapi ia satu pencapaian yang besar pada kami yang kerdil ini (eceh).


Jadi aku dengan berbesar hati menjemput awak-awak semua untuk datang menonton teater ini di Putrajaya nanti. Jangan mendengar keriuhannya sahaja. Datang dan berhibur. Yang sudah menonton, jemput datang lagi kerana environment dan feel-nya pasti berbeza. Anda dibawa ke satu ruang yang lebih 'sedap' dan exclusive serta corak permainan yang lebih berstruktur sesuai dengan imej putrajaya itu sendiri.


Tiada pengkarya yang mahu karyanya disimpan dalam peti besi dan dikunci tanpa ada yang melihat atau merasakannya. Begitu juga dengan naskah teater juta-juta. Jika lebih ramai yang menontonnya, lebih ramai berikan pendapat, lebih baik buat pengkaryanya dan seluruh team yang terlibat. Sekali lagi, war-warkan kepada rakan taulan awak-awak semua. Sokonglah kami dan Insyaallah anda akan pulang dengan gembira. See ya!

6 comments: