Monday, October 5, 2009

Kawan saya minta saya benci Indonesia

Aku sedang membaca tetrologi terakhir lasykar pelangi Andrea Hirata. Juga sedang membuat translasi buku motivasi Arvan Pradiansyah. Petang-petang berbual dengan buruh-buruh Indon di depan rumah dengan mesra. Ligat bertukar novel dan bercerita tentang hidup dengan Ria anak Riau yang mencuci rambut aku setiap kali aku ke salon di Bangi Lama. Masih peminat likat kepada Ahmad Dhani dan Iwan Fals. Puisi Rendra besar-besar di kamar tidur. Rasanya tak mampu membenci mereka.

Aku pernah nyanyi lagu ni masa audition watak Eva teater protes masa zaman belajar. Sampai sekarang kalau Mummy aku sedih, aku selalu nyanyi lagu ni untuk dia.

9 comments:

  1. saya pun tak mampu untuk menidakkan karya2 mereka.. jadi macamana?? huhuhu

    p/s: kakdek dijemput komen di blog saya.. tulisan penulis tamu di blog saya yg bernama NUR.. dia mahukan kritikan.. so belasah laa die teruk2,, heheh

    ReplyDelete
  2. Jangan benci Mas...
    Mereka jugak insan seperti kita...
    Tak ngapa kan...membalas sebuluh runcing
    dengan sebuluh lemang yang ikhlas..

    ReplyDelete
  3. maryamah karpov. baik.
    *thumbs up

    ReplyDelete
  4. abdultalib,
    rendang sepiring juga. cukup? :)

    rambo,
    *sedang baca. tapi mmg thumbs up. :)

    ReplyDelete
  5. Faz, mcm entry u dlm SANG PARASIT, keluarga u tak bersalah pun kene caci & maki..saya pun rasa mcm tuh bila negara..sahabat2 pelajar disana..dicaci/dimaki/ bendera dibakar & diinjak2.. walhal semua sekadar salah faham dan mainan media yang mementingkan sensasi. Bukan benci karya mereka tapi ..terasa hati dan semakin jauh..

    ReplyDelete
  6. midyx,
    kita doakan semuanya akan kembali aman. :)

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...