Friday, July 2, 2010

Hegemoni



Hampir tiap-tiap malam saya dengan anggota paradoks sibuk mengerjakan ini. Latihan di dinding terbuka, melawan suara alam, mengorbankan TV kepada ahli yang sukakan bola, begerak dari satu kawasan ke satu kawasan (tempat latihan berbeza setiap hari kerana kami duduk jauh-jauh semuanya), mencari damai di mamak selepas habis latihan. Ya, satu malam tu kami menjamah kari kepala ikan - mukris belanja. Walaupun pertama kali bekerja dengan Paradoks, mereka menerima saya dengan seadanya. Minah cengeng, mulut banyak, ngada-ngada, lembab menghafal, monotonous-sometimes, datang lewat (alasan rumah jauh) dan ada juga sikit-sikit perangai rebel style budak-budak. Tapi diorang ni cool aje. Terutama pengarahnya Aloy. Terima kasih kerana sudi menpelawa hamba yang kecil tak pandai ini.

Insyaallah, saya akan update dari masa ke semasa tentang show ini. Saya teruja, saya harap anda juga teruja sama untuk turun ke Stor DBP sebelum Ramadhan ini. Sokong teater kecil macam kumpulan kami.

2 comments:

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...