Friday, July 17, 2009

Success in marriage does not come merely through finding the right mate, but through being the right mate - Barnett R. Brickner

Dia mengamuk bila asam pedas yang di masak sukatan garamnya tidak sekata

Dia marah-marah bila kunci kereta hilang sedangkan dia yang letak merata

 

Dia bising bila kemeja yang di gosok tidak betul-betul licin seperti yang dia mahu

Dia buat muka ketat bila adakalanya berselerak sana sini kawasan ruang tamu

 

Dia menjerit bila kasut crocodile dia terpijak taik kucing depan laman rumah

Dia membebel bila jiran datang bertandang kerana katanya jangan terlalu peramah

 

Dia jeling tajam jika di televisyen setiap malam hanya slot samarinda dan drama bersiri korea

Dia menyumpah kalau susu untuk dibancuh dengan necafe dah habis bila dia rasa dahaga

 

Tapi pernah ke dia ambil tahu bila dengkurannya macam nyalakan anjing atau serigala setiap malam?

 

18 comments:

  1. Kak Mah memang macam tu. Bukan serigala dah, dah macam dragon betina.

    ReplyDelete
  2. it's never been good enough for everything..
    nyampah org mcm tu..

    -yanie-

    ReplyDelete
  3. :-)manusia ini naluri tidak sama tapi....kalau org berdengkur tu letak jer garam kasar yg digantung dengan benang bila mana ternganga mulut dia sedang lena tidur..

    ReplyDelete
  4. What?????????
    Anjing or serigala, it's glad u know that your husband is sleeping beside not wif other girl.

    ReplyDelete
  5. mahar,
    kak mah?

    yanie,
    nyampah tapi kena sayang kan? :)

    cintakasih.
    oh ye ke? kena praktik kan. tunggu future nanti. hehe

    azri,
    :)

    intan,
    ok la. kalau tak, lari dah girl tu. :)

    ReplyDelete
  6. haha anjing takpe. jgn macam beruang.

    ReplyDelete
  7. hahaha.
    abah oh abah!
    mmg abah suka letak kunci merata,pastu nanti gelabah sendiri.
    haha.
    ini lawak.

    ReplyDelete
  8. kiki,
    beruang camne? hehe

    ajune,
    eh mana ada. kunci abah ada kat dlm kocek seluar tapi sejam dia bising. hehe

    peace abah! :)

    ReplyDelete
  9. itu lupa namanya bukan nyanyok lagi tau...ajun...hehehehe

    angah: sometimes being thro' being the right mate not always 100% happy...to abah sincerity and understanding each individual heart and soul will make our life more meaningful...sacrifies to all our doing...not for us but to others...

    be humble...control our ego...and dont chase him out of your house...not ever...

    ReplyDelete
  10. fazleen:wah peribadi tidak elok diikut cari yg normal not EGO salah dia tp still nk betul.

    uncle: nyanyok tu kalu usia dh tua bkn lupa mcm ajune kata.

    ReplyDelete
  11. are you talking about uncle ker..sorry uncle, my previous comment is general..not pointing to anybody..hehehe..peace ye uncle..V..

    -yanie-

    ReplyDelete
  12. mcm anjing..menyampah kalu dpt pasangan hidup kalu sebiji perangai tertulis diatas jenis lelaki x sedar kelemahan diri sendiri menyalah org lain bila melaku kesilapannya.

    ReplyDelete
  13. yanie ini citer pasal hal uncle(daddy cool)dlm blog?sori fazleen betul ke perangi mcm gitu

    -ainas-

    ReplyDelete
  14. dear friends,

    ternyata entry2 saya bukan merujuk kepada sesiapa. ini cuma ekpresi dan observersi rasa dan keadaan sekeliling. tak perlu mencari dan tertanya2 siapa orgnya.

    again, blog saya bukan luahan perasaan pd individu @ perorangan. hanya ekspresi, imaginasi dan observersi saya.

    *saya juga ada kalanya merungut kalau brg saya hilang sedangkan brg itu tersangkut kemas di leher atau di kocek saya. everybodys make mistakes. so, forgive kan aje. simple.

    abah - tolong klon kan abah. saya nak teman hidup mcm kamu. :)

    ReplyDelete
  15. muaah love u my angah...abah doakan angah dapat klon sebiji macam abh...dont worry...

    resipi senang je...iklas apa yang kita hajati...

    ReplyDelete
  16. adoi.apekah mesej2 ini semua angah?biar kan sahaja yang tau.=) love u!

    ReplyDelete
  17. abah,
    tolong carikan. plisss. :)

    ajune,
    mesej dari kementerian pertahanan. hehe

    ReplyDelete