Tuesday, August 4, 2009

The strength of women comes from the fact that psychology cannot explain us - Oscar Wilde

Dataran Shah Alam - Frinjan Ogos 09'


Masa kecik dia pernah kena gigit tebuan,

dia menjerit habis-habisan

sakitnya bukan main

tapi seminggu kemudian

dia dah boleh panjat bukit, main masak-masak dan kahwin-kahwin


Masa tengah buas

dia masuk semak yang belum di tebas

konon-konon mahu jadi askar yang ganas

mahu jiwa bebas

tak sedar ada ular yang sedang rakus

3 minggu dia di wad tahan nangis

kemudian dan dah melompat dan terbang macam unggas


Masa kini dia masih sendiri

mencongak hari-hari

digigit dan disengat sang lelaki

koyak, calar, luka dan berdarah hati

tapi dia sendiri tahu bagaimana mahu ubati

kerana tebuan dan ular lebih sakit lagi


Wangsa Maju

4-8-09

7 comments:

  1. Men can be analyzed,women merely adored

    ReplyDelete
  2. wah sepertinya tahu akan pic itu....huu nice performed yesterday......

    ReplyDelete
  3. i selalu terpukau dgn u

    umur kt beza 10 tahun pun u tak kisah kan?

    ReplyDelete
  4. mata ni belum bersedia untuk semuanya.

    ReplyDelete
  5. yaab,
    pandai tolong sambungkan. :)

    julie,
    wahh..penangkap foto ku. thanks yang. :)

    razaisyam,
    i pun slalu terpukau dgn u. nak try tak? :)

    daud,
    tutup je mata tu.

    ReplyDelete
  6. faz,
    sang lelaki mana yg gigit u tu? kejam betull...

    ReplyDelete
  7. edolah,
    nak tolong gigitkan balik ke? :)

    ReplyDelete