Monday, September 14, 2009

Wanita Sempurna bernama Ana




Waktu Vovin picth idea short ni pada aku, kami makan nasi ayam kukus ayam dara kat Wangsa Melawati 23 bulan lepas. Dia pitch 2 idea short film masa tu. Aku katakan aku suka yang ini. My Perfect Ana yang sebelum ini idea untuk tajuknya ialah - Lost. Terasa macam Lost Communication pulak. Vovin, you terinspirasi dengan short i ke? :) Jadi bila dia confirm mahu shoot, aku sendiri yang volunteer mahu terlibat, tak kisah kalau sebagai pembancuh air sekalipun. Sebab aku memang senang dengan idea dan storyline short ni secara keseluruhan.

Alhamudulilah segalanya berjalan dengan lancar. Shooting sudah selesai. Pada awalnya, Vovin mahu set up shooting selepas berbuka puasa sampai ke sahur. Katanya dia tak sanggup menahan stress tidak boleh smoking ketika mengarah. Bila tarikh shooting sudah hampir, kami ada masalah dengan location. Jadi tarikh shooting bertukar dan aku memberi cadangan untuk shoot sebelum berbuka yakni tengahari sampai ke tengah malam. Ada perdebatan di situ. Dia masih tidak berapa setuju untuk mempercepatkan waktu shooting kerana acapkali beritahu aku bahawa, moodnya akan swing kalau tidak boleh smoking ketika mengarah. Ilham takkan hadir katanya. Aku kata - kalau rasa susah sangat, tak payah puasa. Lagipun, mood ni you boleh control. Akhirnya shooting selesai dengan ok-ok aje. Memang penat, lapar dan panas kena lampu yang banyak (short kali ni teknikalnya hampir sempurna), tapi kami semua kerja macam keluarga. Vovin pun nampak cool-cool aje. Sesekali menggelabah tapi takdelah sampai moodnya swing hingga baling kerusi kat crews, maki-mencarut atau tendang meja. Dia nampak tenang dan ceria aje. Adakah dia tidak _ _ _ _ _ ?

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. okey, seperti biasa. saya mahu tonton cerita ini.. hihi

    ReplyDelete
  3. auntie,
    ni movie lain. nanti angah bg dvd nya kalau dah siap. boleh preview kat tv besar. :) thanks auntie.

    yana,
    wajib. kena dtg maskara.

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...