Tuesday, October 13, 2009

"Doubt is a pain too lonely to know that faith is his twin brother." - Gibran

Kau tak pernah cuba

Urut perut aku

Yang menunggu

Darah beku

Untuk keluar lebih laju

Dan buat emosiku

Kembali bersatu


Kau tak pernah mahu

Untuk bantu aku

Tuam tungku

Atau bancuh milo panas

Untuk buat aku relaks

dan anggap semuanya

ilusi mimpi semata


Kau kata sapu aje minyak angin

Mesti perut kau akan lebih dingin

Lagipun itu semuakan perubahan hormon

Ataupun makan aje menstrual panadol

Kemudian kau akan tidur terlentang

Dan semua sakit akan terbang

Hilang melayang


Kau kata aku emosi

Kau kata aku ikut hati

Kau kata macamlah sakit tu bawa mati

Kau kata itu kan realiti

Tiap-tiap bulan pun kena hadapi

Jadi wanita memang begitu begini

Kan best jadi lelaki


Kawan-kawan kau kata, orang dah kahwin akan hilang semua sakit itu

Kenapa isteri aku tidak begitu

Kalau aku isteri kau dan aku masih punya sakit itu

Adakah itu kesilapan aku

Atau kau yang tak pernah cuba nak belajar menjadi lelaki sensitif dan sekurang-kurangnya ambil tahu

Sakitnya hanya Tuhan sahaja yang tahu


Makan coklat ketika Period Pain
Bandar Seri Putra
Oktober 2009

2 comments:

  1. kakdek period pain pun smpt lagi update ekk.. kalau saya dah duk terguling atas katil huhuhuh menangis,,, :(

    ReplyDelete
  2. ini berlaku selepas period pain. hehe.

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...