Monday, October 19, 2009

There must be the right place for me somewhere in this world

**Teringat seorang rakan yang berada di Sabah sekarang. Ijat namanya. Teman masa belajar dulu. Setiap kali aku dan kawan-kawan lain masuk ke keretanya, kami sengaja usik semua barang yang ada ke tempat yang bukan tempat sepatutnya dia letakkan. Contohnya, alihkan bekas tisu dia. Bila kita buat-buat tak nampak, dia akan tarik slowly bekas tisu itu ke tempatnya. Duit syiling dia susun ikut kecil ke besar. Kalau usik, dia susun balik. Budak-budak panggil dia MR. perfectionist. Tapi Ijat kata dia tidak sempurna (secara fizikal), jadi kesempurnaan ke atas perkara lain, menyempurnakan dia.

Oh, aku rindu kau kawan!

7 comments:

  1. namanya right place. its a short film. from tokyo. :) byk menang awards ni.

    ReplyDelete
  2. suka short ni. kalau tak silap orang yang begini ada penyakit dipanggil "obssesive compulsive disoder". everything must be in the right order...hehehe.

    ReplyDelete
  3. hani,
    they call eccentric behavior. define as unconventional or irregular behavior. abis dah terms psikologi dah kuar ye cik hani. :)

    ReplyDelete
  4. dgr citer david beckham pun ade penyakit mcm ni.. ;-)

    ReplyDelete
  5. Wow..

    Buleh kawin dengan Bree Van De Kamp crita Desperate Housewives membe ko tu.

    ReplyDelete
  6. hik hik hik...ha kan dah kuar jargon psikologi. takpe at least kita tahu kan apa nama penyakit ni...hehe...

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...