Saturday, December 12, 2009

Such a pretty house and such a pretty garden

Bila kau cicah biskut dalam kopi panas, setiap kali dia mahu masuk ke mulut kau, masa itu jugalah yang bahagian lembik itu jatuh dalam air kopi.

Bila kau mandi, kau biarkan aje pancuran air basahi tubuh kau sedang mata kau memandang tepat ke syiling, tembus barangkali. Bila kau keluar kau sedar yang kau tidak menggosok tubuh kau dengan sabun. Kerak berdaki walau kau 2 jam dalam toilet setiap hari.

Bila kau menonton rancangan America's Funniest Video, wajah kau tegak - senyum tidak, ketawa apatah lagi. Kalau kau ter'tengok lawak-king, cak cak cak di astro kau maki hamun tak ingat - Macam setan, bangang, sial tak ingat!

Bila kau bersembang, kau akan bertanya "apa dia?" atau "tak dengarlah tadi" atau juga "boleh ulang tak yang tadi" setiap kali orang bercerita walaupun kadang-kadang orang tu dah ulang 2 kali. Sampai orang tu rasa nak tumbuk muka kau.

Bila kau mula mengajar kucing kau untuk dengar apa kau cakap atau menyanyi bersungguh-sungguh depan dia, supaya dia faham isi hati kau.

Kau dah sepatutnya;


Go out and meet people!

8 comments:

  1. erk... kena pergi jmp org ek kalau ade simptom2 kat atas?? aduhai....

    ReplyDelete
  2. yerla2
    i kuar jumpa org lps ni.
    haha

    ReplyDelete
  3. dot,
    tak jugak. kondisi saya yang kayak gitu dong. heh.

    ReplyDelete
  4. kakdek travel ke indon laa.. leh jmp cowok gantang.. hahah

    ReplyDelete
  5. macam angau jer..hihihi

    -yani-

    ReplyDelete
  6. yani,
    angau senyum je memanjang yang. heh. :)

    ReplyDelete
  7. dah nak meninggal-kan dunia kot...hehe no alarm n no surprises..

    ReplyDelete
  8. When the student is ready ... the master will appear.


    :) GA

    ReplyDelete