Tuesday, March 24, 2009

New Slang

Minggu ni aku start travel seluruh Malaysia untuk Mighty Mind kuiz Math & Science dalam english utk pelajar sekolah menengah. Sebab ia tajaan RHB dan The Star, maka ia merupakan program dalam bahasa inggeris. Takpelah, aku pun bukan pejuang bahasa yang kental. Penutup kuiz dijangka bulan ogos tahun ni. Program ini akan ke udara di TV9 dan TV3. Masuk post-production, bulan september atau oktober baru habis. Aku dah mula hitung-hitung tahap kesibukan. Bukan sahaja Mighty Mind, ada beberapa projek production yang sedang dan akan berlangsung. Hidup banyak di ofis aje. Balik Bangi pun kena curi-curi. Pillow talk dengan ajune pun dah takde. Bila aku ada kesempatan jumpa ajune atau hantar dia balik Shah Alam, dia akan membebel dari start hidup enjin kereta sampai dia mengusung barang keluar dari kereta. Dia kumpul dan simpan semua cerita. Sekali jumpa, habis diluahkan. Rumah kat wangsa maju pula setakat mandi dan tidur. Kadang-kadang tidur di bilik editing. Oh, heaven nya hidup.

Minggu lepas abang Ryo ajak tengok Talentime, preview kat Ceneileisure, Curve. Semalam Ameen yang menganjurkan Art For Gaza called aku. Invite baca puisi untuk event sabtu ni. Sabtu lepas Epul ajak tengok teater Ibu Zain, siap dah booked. Tadi Azri called untuk terlibat dalam film baru UITM arahan faliq. Teater arahan Kak Lenny jumaat malam minggu ni. Skrip filem panjang aku koloborasi dengan Kopitiam Production terbantut. Semuanya terpaksa aku tolak ke tepi. Aku standby untuk ke Melaka minggu ni shooting Mighty Mind dan kerja-kerja lain yang bertimbun. Semuanya kerana komitmen kerja. Aku dah mula rindu sangat zaman freelance dulu. Kocek kering tapi hati gembira. Abah cakap hidup ini kita akan selalu berhadapan dengan pengorbanan.  Tapi apa lagi yang paling bermakna dalam hidup ini bila kita tak dapat merasai dan berbuat apa yang kita mahu dan perlu. Rasanya, aku tak sanggup berkorban untuk semua itu. Cuma aku sedang cuba adaptasi dan toleransi dengan keadaan. Juga dengan diri sendiri. Itu juga pengorbanan kan Abah? 

Dalam keadaan macam ni, aku akan dengar lagu ini berkali-kali. Dia buat aku rasa OK. Seorang teman baik pernah memperkenalkan aku dengan lagu ini. Pertama kali aku dengar, aku jatuh cinta. Aku juga tak pernah jemu menonton Garden State. Filem kecil itu beri erti yang besar. Tapi teman itu kini semakin menyepi. Dia pernah beritahu aku, dalam hidupnya dia tak pernah berhenti berlari. Tapi sejak aku-dia menyepi, dia seolah-olah berhenti. Aku harap dia tak pernah berhenti. Sebab kita sebenarnya sama-sama sedang berlari.

8 comments:

  1. Garden State? Oh, Natalie Portman ku...

    ReplyDelete
  2. hariry,
    natalie portman ku jua...

    ReplyDelete
  3. hi k.dik...da baik ngan si 'dia' ke...heheh..
    nmpknye xde pluang la nk jmpe k.dik ni...jd x FTKL....?

    ReplyDelete
  4. huhu....

    hai Faz...Bz giler2 ker...
    takper...jiwa dan raga masih ingin melayan kan..
    nanti dah penat (puas sebenarnyer) diri akan Berhenti...

    -satu ayat pengulangan-

    *Rasai lah sepuas-puasnyer ketika masih ada..*


    -Joe PdZ-

    ReplyDelete
  5. erm..at last i kena byr gak even u x dtg sbb dah booked...xpe.. pengorbanan kan tu..

    ReplyDelete
  6. instead of running all the time, we need to walk sometime. Running is healthy but boring.

    ReplyDelete
  7. I'm looking in on the good life
    I might be doomed never to find
    Without a trust or flaming fields
    Am I too dumb to refine?
    and if you'd a took to me like
    well I'd a danced like the king of the eyesores
    and the rest of our lives would fared well

    *...never stop running...

    ReplyDelete
  8. mai,
    si dia siapakah? ftkl nampaknya terkorban juge yang. ): tapi kamu jgn berhenti teater. kena teruskan.

    wazir,
    bila nak dtg jumpa i? rindu.

    epul,
    ye ke? ok, nanti u turun KL, i ganti belanja u teater pulak. jadi cikgu pun pengorbanan juga kan? :)

    *miss u.

    ekstremis cinta,
    i walk and run in the same time.

    *thanks singgah blog hamba. keep on writing.

    anon,
    never stop! :)

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...