Sunday, April 26, 2009

Utopia conversation sama bakal Encik Future


Dia tanya bila lagi?
Aku kata, nanti-nanti

Dia tanya, kenapa?
Aku kata, takde apa-apa

Takde apa-apa? dia tanya
Aku kata, a'ah sambil geleng kepala

Kenapa, tanya dia
Aku kata
belum pandai masak laksa
Takpe, mamak'kan ada
Tapi sampai bila?
Sampai bila-bila, asalkan bersama

Aku mudah emosional
Takpe, aku rasional
Aku sometimes sengal
Takpe, aku takkan sesal

Gosok baju aku malas
Takpe, aku boleh galas
Basuh baju pun aku malas
Orang gajikan boleh galas

Anak aku cuma mahu tiga
Ala planning'kan ditangan kita
Aku pentingkan kerjaya
Takpe, itukan  untuk kebahagian kita

Kau tak rasa ini semua alasan?
Kalau rasa sekalipun, apa aku hairan
Kalau aku bersama hanya untuk kasihan?
Kalau kasihan, siapa kata ianya tak berpanjangan

Kau degilkan?
Kau juga kan.
Kau paksa aku kan?
Aku cuma cinta kau sakan

Cinta saja tak cukup sayang
Tapi at least kita cuba sayang
Cinta saja tak kenyang
Tapi cinta boleh hapuskan perang

Aku belum mahu
Takpe, aku tunggu

24/4/2009
Seremban

16 comments:

  1. Belum kahwin janji macam-macam.

    ReplyDelete
  2. ramat,
    utopiakan namanya.. :)

    tok rimau,
    belum dapat katanya.

    ReplyDelete
  3. Faz, bagus. sambungkan jadi skrip. saya nak berlakon.

    ReplyDelete
  4. rahimidin,
    mana boleh. harga u mahal sgt la. i tak mampu. hehe

    *tino tok leh jadi dale' ko? :)

    ReplyDelete
  5. yelah.. sebelum kahwin semua pun manis..
    Selepas kahwin mulalah meminta lebih-lebih.. =)

    ReplyDelete
  6. hmmm...dunia itu indah...tapi...akhirat itu lagi indah...jika manusia mengetahui...

    ReplyDelete
  7. Back to the futureApril 28, 2009 at 12:31 AM

    Ballighu anni walau ayat...sesiapa yg berkahwin, maka ia telah menyempurnakan sebahagian daripada keimanannya..

    ReplyDelete
  8. puan future,
    comel nama kamu.

    back to the future,
    amin.

    ReplyDelete
  9. Marriage is not a 100 metre dash...
    Marriage is a long hard marathon. :)

    Yes, doesnt mean it will last,
    No, doesnt mean is will fade fast.



    Love...

    You can't say...


    You...

    Feel.

    :)

    ReplyDelete
  10. aik??skang ni entry u banyak btol pasal kahwin2 nie...

    ehem...ehem...

    ReplyDelete
  11. ryo,
    feel..feel...(sambil tutup mata) hehe

    ajune,
    kau tak sedih ke aku dah nak kahwin? hahaha

    ReplyDelete
  12. faz, simple tapi menarik. kita manusia mampu merancang tapi yang menentukan adalah kuasaNya.

    ReplyDelete
  13. edolah,
    kita tunggu sajalah kan. :)

    ReplyDelete
  14. Buka GIRO dalam bank sendiri

    ReplyDelete