Thursday, October 22, 2009

Retro & Summer




Ber-retro untuk menyiapkan portfolio angel aku - Cik Byezura hujung minggu yang lalu di Putrajaya. Satu perkara paling hebat di Putrajaya ialah, anggota polisnya paling cool dan baik hati. Kami datang dengan equipment lengkap untuk ber-shooting, dia lalu depan kami siap angkat tangan dan senyum-senyum lagi. Macam aku shoot Kapal Kertas juga dulu. Diorang siap duduk tengok kami shooting dan ada yang minta nak jadi extra. Kuar TV ke dik? - Kata abang polis itu.

Cik Byezura saya itu sangat serius dalam kerjayanya ini. Dia obsess dengan kecantikan sejak kecil. Tapi dia gunakan dengan positif keobsesannya itu. Dulu beg make upnya cuma beg zip kecil yang dibeli kat kedai jual barang Thailand RM10, tapi sekarang dah ada 2 beg besar berkunci dan sarat dengan barang. Dah siap masuk kelas belajar dan ikut orang pergi mengandam bila hujung minggu. Sesekali jika aku ada shooting, dia akan ikut jadi make up artist. Banyak juga yang dia dah buat. TVC, Short Film, Teater dan Event. Sesiapa yang mahukan perkhidmatan Bye, bolehlah hubungi dia di blognya. Di blog ini pun boleh. Hubungi aku terus pun boleh. Ala Bye, 20% je. Hehe

Aku sudah tonton 500 days of Summer. Ya! Seperti yang aku selalu beritahu pada kawan-kawan rapat, aku memang into this kind of movie. Relationship katanya. Jadi, aku tidak mahu review, aku cuma mahu beritahu aku suka segala-galanya tentang movie ini. Bila aku keluar panggung, aku dengar sok-sek-sok-sek audiences lelaki cakap - jahat dowh awek tu. kurang ajar dowh awek tu. bencilah awek tu. Evil. Evil.

Aku keluar panggung dan aku terus hantar sms pada seseorang : Hey, i rasa i macam Summer.



p/s : mamat kat sebelah aku tanya - Eh tu suara dia ke tu? Sedapnya! Tak ramai pelakon boleh nyanyi tau. Masa Zoey tengah menyanyi karaoke dalam satu babak. Aku pandang je dia. Aku cakap, nanti search-la kat wikipedia.

6 comments:

  1. Seperti yg aku ckp...time tgk citer ni..mmg aku duk teringat kt ko je...haha

    ReplyDelete
  2. cntik la 1st pic tu...
    mcm american next top model tu...
    yea...

    ReplyDelete
  3. perasan x ade french song..by carla bruni..

    ReplyDelete
  4. jelita ngah..

    -yani-

    ReplyDelete
  5. yaab,
    bukan kalau u tgk apa2 sekalipun, u ingat i ke? hehe

    sarah,
    gulp! :)

    ramat,
    yezzzaaa. cool gila kan.

    yanie,
    always. haha

    ReplyDelete
  6. Alahhh setakat 20% pe lah sgt untuk angahku tersyng neh... heheheheh

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...