Monday, September 27, 2010

Ambil Berkat


Ramai orang kata susah nak sing a long dengan lagu-lagu dia. Mungkin bahasa atau melodinya tidak mudah meresap dalam jiwa. Mungkin. Itu yang membezakan dia, mungkin. Tapi sejak mula-mula saya dengar dan membaca penulisan dia secara senyap-senyap, dia antara yang pengkarya paling jujur pernah saya jumpa. Dia menulis untuk diri dia dahulu. Dia share apa dia rasa. Tak perlu nak jadi hipokrit, menulis perkara-perkara yang dia tidak tahu. Tak cuba untuk create attention bukan-bukan. Tak perlu nak puaskan hati semua orang.

Saya harap Puan Wani Ardy kekalkan itu dan terus menulis. Kalau dia berhenti, ramai yang akan rugi. Saya juga.

4 comments:

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...