Monday, September 27, 2010

Grow Up

Masa majlis open house rumah mak sedara aku di PJ, aku tengok anak sedara duduk berkumpul depan satu lap top. 3-4 orang duk tukar-tukar guna. Lepas sorang-sorang. Aku curious juga, diorang ni buat apa. Aku pergilah mengintip. Rupanya duk update status facebook. Style tulis status yang menunjuk-nunjuk kehebatan masing-masing dan juga memerli kawan-kawan sekolah diorang. Seperti;

Dia tu dahlah bodoh, lembik pula tu. Padan muka kena marah dengan Cikgu math ari tu.

Ada budak tu kan dia perasan dia lawa, anggun, tapi bodoh macam lembu.

Bapak aku janji nak belikan BB kalau aku lulus exam, Danial Hakimi, kau ada ke?


Aku ketawa je tengok status sorang-sorang. Budak-budak baru nak up. Tak nampak annoying sangat. Dan kita tak perlu nak ingatkan supaya grow up, oh please grow up.

Kalau orang tua, macam mana? :P

5 comments:

  1. Tok selalu update status benda2 tak serius pun.

    Tapi, bak kata Toy R Us. I dont wanna grow up. :-)

    ReplyDelete
  2. budak2 baru nak up
    untung abes skolah terus dapat bb
    gua dulu, walkman pn nk kena tgu 3 taun lol

    ReplyDelete
  3. tok,
    mengarut ok tok, bukan mengata. :)

    xuk,
    hehe. tadika pun dah pakai hp touch screen skrang. :P

    ReplyDelete
  4. sentapssssssss uolssssss!!

    haha

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...