Sunday, October 10, 2010

Friends Forever Disorder

RS : Ada satu penyakit bernama 'Friends Forever-Disorder' ini. Penyakit ini unik dimana setiap anggota kumpulan wajib sekepala sejubo selamanya. Tidak ada singularity dan individualiti. Simptomnya, apa yang benar takut dinyatakan. Takut hubungan politik kawan tadi terjejas—takut hilang kawan.

ZE : Jadi kau tak takut hilang kawan?

RS : Aku ada faith—buat apa aku takut? Kalau aku tak ada kepercayaan terhadap kawan aku, buat apa aku berkawan in the first place?


**Perbualan diambil dari entry Ridhwan Saidi aka Bin Film di entry yang tajuknya : Perbualan bersama teman FB yang telah dibuang kemudian diterima kembali.

3 comments:

  1. yang takut hilang kawan tu, bila berkawan berkepentingan.

    morning kakak. :)

    ReplyDelete
  2. adeyh..disaat ini, mse bce entry ni, memang syidek teringat kat kronies..rindu giler!

    susah nak kumpul semua sekali nak melepak..agaknya kita kene bekerja bersama baru dpt kumpul semua sekali kan?
    apa kata kita berproduksi, sewa taman budaya KL, duk tido, makan dalam tuh seminggu..
    mesti best!

    ReplyDelete

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...