Sunday, May 10, 2009

Pesan


Mummy selalu pesan;
ilmu kena penuh, supaya hidup dipermudah 
Mummy selalu pesan;
jangan degil sangat, nanti orang takut nak dekat
Mummy selalu pesan;
jangan peramah sangat, nanti orang salah anggap
Mummy selalu pesan;
jangan mudah mengeluh, itu untuk orang yang kalah
Mummy selalu pesan;
kerja biar ikhlas, baik-baik aja Tuhan balas
Mummy selalu pesan;
jujur dalam apa saja, semoga dipermudahkan setiap perkara
Mummy selalu pesan ;
senyum selalu, biar rezeki mudah lalu
Mummy selalu pesan;
cepat-cepatlah kahwin anakku, mummy dah tak sabar nak tukar lampin cucu!

Wahai Mummy - yang lain-lain tu Angah cuba. Yang akhir sekali tu, belum mahu cuba. hehe.

Mummy ku,
syurga aku,
selamat Hari Ibu,
I love u.

10 comments:

  1. patutnye yg last tu la da smpai masenye kak adek kna wat~
    huhu

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Ibu buat Bonda Angah...Semua yg dinyatakan semua betul...selalu ingat dan amal yg satu itu 'Allah"

    ReplyDelete
  3. faz, demikian betapa agungnya pengorbanan seorang ibu...tapi untuk menjadi ibu perlu sempurnakan pesan ibu yang last tu !

    ReplyDelete
  4. Mummy akan 'memahami'...



    Tell ur mommy...

    'Selamat Hari Ibu!'

    :)

    ReplyDelete
  5. bintara,
    eh awak plak yg tentukan bila saya patut kahwin..nak kena dera ke? hehe

    cintasuci,
    thanks auntie. happy mothers day 4 u too. sayang kamu.

    edolah,
    mummy saya ok ok aje. dia mahu saya bahagia aje. cukup.

    ryo,
    i will. thanks. :)

    ReplyDelete
  6. kat daddy cool pon mesti sayang....

    ReplyDelete
  7. kadang-kadang kita sebagai anak tidak pernah sekali pun melafazkan kepada ibu bahawa kita menyayangi dan menyintainya, walau pun kita berperasaan begitu. ingatlah...hargai ibu dan lafazkan perasaan kita semasa ibu masih ada

    ReplyDelete
  8. daddy,
    i love u more than i can say.

    edolah,
    i love my mummy. thanks

    ReplyDelete
  9. cepat la nokz kawen.. abg fared dh cukup dwet dh kan? ;p

    ReplyDelete