Thursday, June 18, 2009

Don't Cry

Kita baring atas bantal dalam kamar beradu 

Suasana gelap dan sunyi, cuma ada 1 lampu

 

Malam itu malam terakhir kita bersama, kata dia.

Aku kata – Ok. Aku faham dan terima.

 

Dia peluk aku kuat dan padat

Aku cuma baring tegak dan padang wajah dia tepat

 

Kemudian dia menyembankan muka pada dada aku

Dan bertanya dengan suara yang tenggelam timbul, kau cinta aku?

 

Aku diam dan mengusap helai-helai rambutnya

Dan terus senyap untuk satu jam lamanya

 

Aku cinta kau – kedengaran selepas satu jam berakhir

Itu bukan suara aku, tapi suara dia yang bergetar.

 

Ruang antara buah dada dan leher aku sudah basah

Aku perlahan mengucup kepalanya dengan jiwa yang tenang dan tidak pasrah..

 

18th June 2009

Wangsa Maju

"Give me a whisper
And give me a sigh
Give me a kiss before you tell me goodbye
Don't you take it so hard now
And please don't take it so bad
I'll still be thinking of you
And the times we had...baby

And don't you cry tonight
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight"

13 comments:

  1. masa bace ni saya sedang menangis,,,

    sialla air mata,,,

    ReplyDelete
  2. Jika perlu pelakon untuk watak DIA, gimme a call.

    ReplyDelete
  3. Tak boleh jadi ni. Sapa 'dia' tu?

    ReplyDelete
  4. halamak, lagu belajar main gitar la...

    ReplyDelete
  5. syggggggggg........


    -Byeezuera

    ReplyDelete
  6. sabrina,
    :)

    miedot,
    don't cry.

    tok,
    tak buka audition lagi. :)

    pipi,
    napa? nak belasah ke? hehe

    hariry,
    aku belajar guitar lagu ni, tak pandai2.

    byee,
    ye sayanggggg. :)

    ReplyDelete
  7. masa bace ni saya sedang menangis dengan hati yang sayu...:-)angah jaga diri kat sabah kay...ada masa jalan2 seronok kat sabah kalau tahu jalan..ada masa jemputlah dtg ke kg untie kat sabah dikimanis papar kay..:)

    ReplyDelete
  8. cnt remember who said it but it goes like this, "some people leave and leave footprints on our heart. and we are never ever d same"

    ReplyDelete
  9. faz,
    tangkap nangiiis saya membacanya..kalau ini bikin jd film, ingin juga saya jadi watak heronya dgn syarat u watak di sampingnya, hehehe

    ReplyDelete
  10. auntie,
    jgn nangis. inikan cuma tulisan saja. :)

    AL,
    semua tak sama dan tak pernah sama. :)

    edolah,
    kamu tak boleh jd hero lagi dan saya takkan jd heroin kamu. hehe

    ReplyDelete
  11. angah kat mana dah sekarang kl or sabah lagii.. ayat2 tu mengkap jiwa kita...seronok baca blog angah very good work..:-)

    ReplyDelete
  12. menarik analogi ketika basah ruang antara dada dan leher tu...

    kesain si dia!

    ReplyDelete