Thursday, June 3, 2010

Sayang Frinjan, Sayang Chendana






Dekat Frinjan kali ini, ada band yang selalu kata depa band yang berprofil tinggi, tak mahu tempel di majalah tempatan dan sangat berlagak iaitu Primary. Tapi macam mana pun, ia tetap band kesayangan saya. :)Ini pertama kali mereka beraksi di pekan frinjan setelah menolak banyak undangan berpentas di seluruh Malaysia. Kan dah kata, berlagak. Jadi, nak tengok diorang secara live, sebab tak tau bila lagi diorang nak tunjuk muka kat peminat secara dekat, marilah datang beramai-ramai.

Selain itu di Frinjan juga ada Nazri aka Vovin iaitu penulis Karipap-karipap Cinta yang bukunya sedang meletop-letop di seluruh book store malaysia. Mungkin tak lama lagi masuk Indonesia pulak. Karipap-karipap cinta akan di bikin Filem. Saya antara shortlisted watak untuk filem tu. (confident, walaupun belum casting). Vovin akan baca sajak dengan gaya kaki kucing terbangnya. Jadi mehlah datang berjumpa vovin secara dekat sebelum dia famouse dan tak moh layan peminat lagi.

Di Frinjan juga akan ada Mohd Jayzuan (MJ) yang akan ada di satu meja khas untuk orang ramai membeli buku terbaru dan pertama yang berjudul 28 hari Jurnal Rock n Roll. Buku Jay baru keluar 2,3 hari tapi sambutannya amat menggalakkan. Buku ini akan membuatkan kita semua mahu keluar dari kepompong hidup yang biasa-biasa dan boring. Explore life baby. Explore life. Kalaulah kita terinspirasi oleh banyak buku-buku tentang pengembaraan, tetapi buku ini lebih dari itu. Dalam pengembaraan MJ, dia beritahu kita, jangan sombong diri, jadilah benar-benar manusia dan buat baik sahaja dengan orang. Dan hidup akan lebih bermakna. I dah ada buku ni, u alls bila pula??

7 comments:

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...