Sunday, April 1, 2018

Pra-Pesan Tari Pasar Perempuan

Sepanjang menulis, inilah naskah yang paling sukar saya kerjakan. Selepas beberapa tahun tidak mengeluarkan buku–cabaran menyudahkan kumpulan cerpen ini penuh liku dan ranjau berduri. Banyak airmata yang tumpah, keringat yang meluncur basah juga bersama titisan darah. Saya mengabadikan masa, tenaga dan segala-gala yang saya ada demi menghasilkan yang terbaik. Prosesnya lama, berhati-hati dan penuh kesabaran.

Saya tak pasti penerimaan masyarakat, saya juga berteka-teki tentang apakah tulisan saya masih sudi dibaca, namun saya benar-benar puas mengerjakannya. Ini hadiah buat pembaca setia yang menunggu tulisan-tulisan saya, juga untuk semua penikmat buku seluruh semesta. Hadiah kecil ini ikhlas dari sanubari. 

Dengan terbitnya buku ini, saya sudah bersedia dan berlapang dada menerima sebarang kritikan dan respon dari anda semua. Agar saya dapat memperbaiki tulisan saya dan paling penting untuk terus menulis. Ini adalah semangat besar sebagai transisi saya menulis novel. InshaAllah. 

17 cerita pendek yang disisipkan bersama ilustrasi dari artis muda yang berbakat dan merbahaya–Yani Mahmud. Saya bertuah bekerjasama dengan seseorang yang tidak pernah dikenali, tetapi telah memberikan seluruh jiwanya dalam menterjemahkan tulisan saya. Lukisan-lukisanya penuh magis dan mempersona. 

Ia diterbitkan oleh Roman Buku. Mereka telah memberikan sokongan yang besar dan kerjasama yang tidak boleh saya bayar dengan wang ringgit. Saya harap dengan lahirnya naskah ini, saya dapat membalas kepercayaan mereka dan membantu Roman Buku agar terus sukses menerbitkan buku-buku yang berkualiti. 

Pra pesanan buku ini boleh dilakukan sekarang sehingga 6 April. Majlis pelancaran akan berlangsung sekitar awal April. Nanti saya kongsikan posternya. 







No comments:

Post a Comment

4 April 2018, The Sun.

Walaupun tak berapa gemar dengan gambar saya yang tersengih nakal-gedik itu, namun ini antara sesi wawancara yang paling saya suka sepanja...